Om ett arbetsteam ska vara framgångsrikt bör det fungera som ett harmoniskt sammansatt fotbollslag. Där finns "stjärnorna", som tar stor plats, som under långa perioder i spelet kan synas slöa och oengagerade, men som plötsligt kan blixtra till och på någon sekund avgöra hela matchen. De lägger sig till med de stora målgesterna och är pressens hjältar.

Men dessa stjärnor vore ingenting om där inte också funnes lagspelae. Det är dom som bäddar för framgången genom sitt envetna arbete. Särskilt värdefulla är de i motgångens stund, när laget drabbas av stolpe ut i stället för att ha lyckan av stolpe in. Det är då som de största lagspelarna visar sina kvaliteter, inte bara genom ett fantasilöst råslit, utan framför allt genom sin förmåga att behålla lugnet, kanske bidra till att modifiera den uppgjorda taktiken, men inte skapa kaos genom att huvudlöst springa ifrån den.

Kerstin får priset, en guldbrosch, av ordf. Lars Holm

Friidrottssektionen har en underbar lagspelare i Kerstin Ganse. Under många år har hon varit en drivande kraft vid alla våra större friidrottstävlingar, hon har gjort stora insatser för Strandgaloppen och hon har varit vår representant i Hälsinglands Friidrottsförbund, där hon för hela distriktet organiserat Guldjakten, tävlingarna för de yngsta.
Under sommarens USM i friidrott ledde hon arbetet i sekretariatet på ett mycket framgångsrikt sätt, och Blodomloppet skulle bli mycket svårare att genomföra utan henne.

Kerstin Ganse tilldelas 2005 års pris ur jubileumsfonden för hennes mångåriga och framgångsrika arbete inom friidrottssektionen. Verka utan att synas är hennes signum.